Lawak Dunia IT Versi 2.0

  1. Mac adalah untuk orang-orang yang tidak mahu tahu mengapa komputer mereka berfungsi.
    Linux adalah bagi mereka yang ingin tahu mengapa komputer mereka berfungsi
    DOS adalah bagi orang-orang yang ingin tahu mengapa komputer mereka tidak bekfungsi
    Windows adalah bagi orang-orang yang tidak mahu tahu mengapa komputer mereka tidak berfungsi
  2. Tiga programmer lelaki membuang air kecil di sebuah tandas. Selesai membuang air, programmer pertama berjalan ke sinki untuk membasuh tangan.
    Dia kemudiannya mengeringkan tangannya dengan berhati-hati. Dia menggunakan tuala kertas satu persatu dan memastikan bahawa tangannya kering. Dia kemudian berpaling kepada dua programmer yang lain dan berkata, “Di Microsoft, kami dilatih untuk menjadi sangat teliti.” Programmer kedua selesai dan dia terus mencuci tangannya. Dia menggunakan satu tuala kertas dan memastikan bahawa dia mengeringkan tangannya dengan menggunakan setiap bahagian yang ada pada tuala kertas. Dia berpaling dan berkata, “Di Intel, kami bukan sahaja dilatih untuk menjadi sangat teliti tetapi kami juga dilatih untuk menjadi sangat efisien.” Programmer ketiga selesai dan berjalan terus untuk pintu, menoleh sedikit dan terus menjerit menjerit, “Di Sun, kami dilatih supaya TIDAK KENCING PADA TANGAN KAMI”
  3. Microsoft adalah soalan. Linux pula adalah jawapannya.
  4. Kegagalan bukan satu pilihan – ia datang sekali bersama Windows.
  5. Microsoft: “Anda mempunyai soalan. Kami pula mempunyai klip kertas yang menari”
  6. Linux: “Selamat Pagi Encik Gates, saya akan menjadi server anda hari ini.”
  7. Menjadi pengguna Linux umpama  tinggal di sebuah rumah yang didiami oleh sebuah keluarga besar dengan tukang kayu dan arkitek yang sangat ramai. Setiap pagi apabila anda bangun, rumah adalah sedikit berbeza. Mungkin ada adalah dinding baru, atau beberapa tembok telah berpindah. Atau mungkin seseorang telah membuang lantai di bawah katil anda!
  8. UNIX adalah pada dasarnya satu sistem operasi yang ringkas, tetapi anda perlu menjadi genius untuk memahami keringkasannya.

p/s: Lawak dunia IT versi pertama boleh dibaca di sini

Tagged with 

2 thoughts on “Lawak Dunia IT Versi 2.0

  1. ha3.. Pening aku…

  2. err…apesal penin plak??