Ciss!!..Google Main Kotor!!..

Konglomerat internet, Google baru-baru ini menjadi topik hangat di perbincangan senat US, apabila seorang senat, Herb Kohl, mendakwa Google menggunakan pengaruhnya untuk meletakkan produk mereka di tangga teratas enjin carian.

Google yang menguasai 2/3 pasaran enjin carian dikatakan menggunakan cara kotor dengan meletakkan produk mereka terlebih dahulu berbanding produk pesaing-pesaingnya dalam hasil carian melalui enjin carian Google.

Isu ini menjadi perdebatan kerana perbuatan menyekat persaingan yang bebas dan adil adalah menyalahi undang-undang di USA. Google kini disiasat oleh Federal Trade Commission (FTC) diatas dakwaan tersebut.

Eric Schmidt Pengasas Google

Pengarah Eksekutif Google Inc. , Eric Schmidt bagaimanapun menyangkal dakwaan tersebut dan mengatakan Google tidak melakukan apa-apa kesalahan dalam menyenaraikan hasil carian. Schmidt juga mendakwa FTC tidak akan menjumpai apa-apa dalam siasatan mereka.

p/s : entahlah..dunia…no komen..

12 thoughts on “Ciss!!..Google Main Kotor!!..

  1. untung banyak google camni..

  2. menafikan pulak… ehtahla.. kita takda kuasa … tapi google paling banyak orang guna dalam engine pencarian..

  3. Aku nak kerja ngan google la camnih..ha3

  4. Salam… lama tak singgah sini…
    Nak jadi kaya memang kena pandai nyantas!

    • tkleh cmtu abgreds…
      memang la google tu diorg punya, tapi kena ingat gak, diorang takkan selamanya kat atas..satu masa nnti, kalau diorg kena camtu, diorang mesti marah gak…huhu

  5. tp kami rasa klu kita kat depa pun kita akan buat benda yang sama jugak. yelah rumah kita sendiri mestilah kita dapat lebih.heheheheh

  6. Rasanya bukan Google jak yg akan buat macam tu kot…