Fakta berkaitan internet pornography

Statistik dan fakta yang mengejutkan mengenai pornografi di internet.

Permintaan terhadap pornografi di internet hari ini sangat tinggi sehingga menyebabkan lambakan bahan-bahan lucah. Akses kepada laman-laman ini begitu mudah diperolehi. Tanpa disedari, Laman porno ini sudah menjadi sebahagian daripada internet. Berikut adalah beberapa fakta yang dapat saya kumpulkan berkaitan pornografi di internet. Ya!. Statistik-statistik ini sangat mengejutkan!

pussy_busted

  1. Setiap saat, sekurang-kurangnya USD3 ribu dibelanjakan untuk pornografi.
  2. Setiap 39 minit, 1 laman porno wujud, di AS
  3. Setiap saat, 30 ribu pengguna melayari laman porno
  4. Setiap saat, 372 pengguna mencari terma berkaitan porno di enjin carian
  5. China, Korea Selatan dan Jepun menguasai pasaran porno, dengan pegangan ~28% masing-masing.
  6. Daripada setiap 5 buah laman web, 1 darinya adalah porno [12% = 24 juta laman]
  7. 25% dari carian harian pengguna internet adalah berkaitan porno
  8. 8% dari email harian adalah berkaitan porno
  9. 72 juta pengguna internet melayari porno setiap bulan
  10. Umur purata seseorang mula terdedah kepada porno : 11 tahun
  11. 80% dari jumlah gambar di internet, adalah gambar wanita bogel!
  12. 35% daripada jumlah muat turun adalah porno
  13. 34% pengguna menghadapi pendedahan yang tidak diingini terhadap porno [samada melalui iklan, redirection, pop-up, emel dsb]
  14. 116,000 carian berkenaan “child pornography” setiap hari
  15. 42.7% pengguna internet melayari porno
  16. Jumlah jualan di laman porno = USD4.9 billion
  17. Pelawat laman porno = 72% lelaki , 28% wanita
  18. “sex” dan “porn” termasuk dalam 5 kata carian terbanyak oleh golongan dibawah 18 tahun
  19. 10% pelawat porno , mengalami ketagihan terhadap pornografi
  20. Masa purata untuk porno, sehari = 15 minit

Huh. Berpusing biji mata tengok nombor-nombor ni semua. Tapi kesimpulannya, industri porno di internet ni sangat besar. Jadi terpulanglah kepada pengguna sendiri, menapis apa yang patut, dan apa yang tidak. Renung-renungkan, dan selamat beramal!

Porn_warning

Walaupun berumur 18 tahun ke atas, melayari pornografi tetap salah!

9 Comments

  • sggh cni

    • thanx singgah

  • astagfirullah

  • Uishhh!! mmg x sangka ~

    “China, Korea Selatan dan Jepun menguasai pasaran porno, dengan pegangan ~28% masing-masing.”

    China ngan Jepun ni semua benda nk monopoli, porno pun ada skali gak.. isk isk isk~

    • diorang nampak berapa banyak duit diorg boleh buat dengan benda2 nih…sebab tu diorang “halal”kan industri macam tu

  • porno ni salah satu cara kapiaq nak pi santau umat islam. tapi kalau iman dan amal teguh tegap, tak dak la terporno otak kita ni…
    sendiri mau ingat…

    • masalahnya sekarang…dah ramai sangat dah kena santau…yang kena santau tu pulak senang je berjangkit kat orang lain…

  • huh banyak juga yer orang berminat dengan laman porno ni hmmm…

    • dunia akhir zaman…